هوشمندسازی مدرسه وفناوری اطلاعات

هوشمندسازی مدرسه وفناوری اطلاعات


راه‌حل‌هاي پيشنهادي براي تجهیز هر مقطع آموزشی

 

 كلاس الكترونيكي براي تمام مقاطع
 

 

براي همه مقاطع تحصيلي پيشنهاد مي‌شود كه در مدارس حداقل يك كلاس الكترونيكي وجود داشته باشد. كلاس الكترونيكي شامل يك دستگاه ديتاپروژكتور، پرده نمايش (در حالت پيشرفته‌تر برد هوشمند) و يك دستگاه كامپيوتر (Thin-Client  نوع دوم ، PC يا نوت‌بوك ياmini PC) خواهد بود. در اين كلاس معلم بجاي استفاده از وايت‌برد معمولي، از اين تجهيزات براي تدريس استفاده خواهد كرد. علاوه بر اين بهتر است در هر مدرسه حداقل يك كارگاه كامپيوتر وجود داشته باشد تا دانش‌آموزان كلاس‌هاي مختلف از آن استفاده كنند. راه‌حل‌هاي پيشنهادي براي كارگاه كامپيوتر مدارس در ادامه مطرح شده است.

 

تيپ‌هاي مختلف پيشنهادي براي كلاس الكترونيكي به صورت زير است:
 
  1. استفاده از ديتاپروژكتور و پرده نمايش و كامپيوتر
  2. استفاده از ديتاپروژكتور ،‌ كيت هوشمندساز و پرده نمايش و كامپيوتر
  3. استفاده از ديتاپروژكتور و برد هوشمند
  4. استفاده از تلويزيون لمسي
 
در مورد تمامي تجهيزات لازم است بحث نگهداري و پشتيباني مورد توجه قرار گيرد. چنانچه در مناطق خاص نيروي متخصص براي پشتيباني تجهيزات خاصي موجود نيست يا به هر دليل ديگري امكان نگهداري و پشتيباني قطعات وجود ندارد، لازم است با تجهيزات جايگزين اين امكان فراهم شود.
 

 

5-2- مقطع ابتدايي
براي مقاطع ابتدايي،استفاده از Thin-client ‌ نوع اول (Zero-Client يا (Access Terminal پيشنهاد مي‌شود. در كلاس الكترونيكي مقطع ابتدايي توصيه مي‌شود بجاي استفاده از برد هوشمند، از كيت هوشمندساز برد استفاده شود تا قابل نگهداري باشد.
 

 

5-3- راهنمايي و دبيرستان
 
در مقاطع راهنمايي و دبيرستان از نرم‌افزارهاي تخصصي كه احتياج به پردازش بالايي دارد استفاده نمي‌شود، به همين دليل از thin-clientنوع دوم استفاده مي‌كنيم كه در عين حال كه مصرف انرژي كمتري دارد نياز را مرتفع مي‌سازد.

 

5-4- هنرستان كاردانش و فني حرفه‌اي و تربيت معلم
در مقاطع هنرستان و فني‌ حرفه اي به‌ دليل كار با نرم‌افزارهاي تخصصي و احتياج به كامپيوتر با مشخصات فني بالا،‌ كامپيوتر PC‌ توصيه مي‌شود چون امكان تعويض قطعات و ارتقاي مشخصات آن به راحتي فراهم است و نيروي پشتيبان براي آن در هر مكاني وجود دارد.
 

 

5-5- ادارات مناطق و حوزه ستادي
 
در ادارات مناطق و حوزه ستادي معمولا كار حرفه‌اي كه نياز به مشخصات فني بالا داشته باشد انجام نمي‌شود و لذا براي آنها Thin-Clientنوع دوم گزينه مناسبي است. البته براي مواردي كه بايد سيستم بصورت مجزا به پرينتر، اسكنر يا تجهيزات ديگر مجهز شود بهتر است از PC مستقل استفاده شود.
 

 

5-6- مدارس عشايري
 
در مدارس عشايري بدليل عدم استقرار در مكان مشخص و ثابت، امكان استفاده از تجهيزات ثابت مثل Thin-Clientنوع دوم يا PC وجود ندارد. براي اين مدارس استفاده از نوت بوك وtablet-PCمناسب است. براي مقاطع هنرستان و فني حرفه‌اي به دليل استفاده از نرم‌افزارهاي تخصصي، استفاده از نوت بوك توصيه مي‌شود. براي ديگر مقاطع، تبلتو نوت‌بوك با مشخصات فني پايينتر هم جوابگوي نياز خواهد بود. در مدارس عشايري استفاده از كيت هوشمندساز، بجاي برد هوشمند توصيه مي‌شود.

 

5-7- كلاس پايه ششم ابتدايي
 
با توجه به ايجاد دو درس با محتواي متفاوت به نامهاي «كار و فناوري» و «تفكر و پژوهش»، كلاس‌هاي پايه ششم ابتدايي،براي اين مقطع الگوي سخت افزار کلاس‌های یکم تا پنجم ابتدایی مناسب نیست. محتوای کتاب «كار و فناوري» استفاده از PC را هم برای معلم و هم برای دانش‌آموز ایجاب می‌کند. لذا لازم است تمام کلاس‌های پایه ششم از کارگاه رایانه متصل به اینترانت ملی نیز بهره‌مند باشند. بعلاوه بدلیل معرفی مبانی سخت‌افزار، وجود چاپگر نیز برای این کلاس‌ها ضروری است.

 

5-8- مدارس قرآني
 
برای ترویج مفاهیم قرآنی در این مدارس نیازمندی‌ها بیشتر معطوف به نرم‎‌افزارهای ویژه است تا سخت‌افزار. بنابراین برای این مدارس نیز کلاس الکترونیکی پیشنهاد می‌شود.اما در عین حال استفاده از زنگ هوشمند قرآنی و قلم قرآنی مفید خواهد بود. البته استفاده این دو سخت‌افزار ضروری نیست اما در صورت بکار رفتن در تسریع یادگیری مفاهیم قرآنی و نیز جذابیت آنها تاثیر مثبتی خواهد داشت.

 

 


انگشتر عقیق سفارشی مردانه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: خشایار افلاکی ׀ تاریخ: پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , isfahan-it.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com